Rozwój postaci to coś, co jest jedynie dodatkiem i nie każdy musi się do tego stosować. Żeby było to zrozumiałe mamy trzy typy postaci, które na samym wstępie mam zamiar ogólnikowo scharakteryzować. A oto jakie typy są wyróżniane na naszym forum:
Postaci fabularne
Ten typ to nic innego jak postać prowadząca spokojne życie bez żadnych zamieszek, awantur oraz bijatyk. Umiejętności, które zdobywa podczas gry to jedynie te na starcie, przy pisaniu karty postaci. Postać fabularna nie dostaje doświadczenia ani poziomów, rozwój w tym kierunku jej poprostu nie dotyczy. Pisze sesje jedynie fabularne bez żadnych zamieszek.
Postaci mechaniczne
Postaci te mogą być odseperowane od reszty świata przedstawionego, zwykle służą jedynie do przygód z mistrzem gry bądź walk, mogą jednakże uczestniczyć na fabule. Od postaci fabularnych różnią się głównie tym, że za każdą sesje oraz stoczoną walkę (do których postaci fabularne nie mają wstępu, mają immunitet) otrzymują doświadczenie oraz poziomy. Mogą także co jakiś czas otrzymywać nowe zdolności i jest to główna różnica między tymi dwoma typami. Postaci mechaniczne zdobywają doświadczenie w trybie rozszerzonym.
Postaci fabularno-mechaniczne
Połączenie obu tych typów. Postać taka może normalnie brać udział w walkach oraz zwyczajnych sesjach. Jest w stanie rozwijać swoje umiejętności, a także otrzymywać nowe. Doświadczenie otrzymuje inaczej niż postać mechaniczna. Przede wszystkim zdobycie punktów na postaci fabularno-mechanicznej jest prostsze i na każdym poziomie liczba potrzebnych punktów nie zmienia się - wciąż jest to sto.
Rozwijanie Postaci
Udoskonalanie umiejętności na poziomie rozszerzonym
Rozwój postaci to jeden z celi tego forum - ulepszamy naszego bohatera głównie po to, by był najlepszy, by osiągnął szczyty swoich możliwości, by był wzorcem dla nowych graczy. Dzięki rozwojowi protagonisty przebieg walk jest proporcjonalnie wydłużony, a zaatakowanie słabszego przeciwnika jest zwyczajnie w świecie prostsze i szybsze. Im wyższy poziom, tym walki są coraz trudniejsze (kiedy mamy doczynienia z równym sobie) i nie tak płynne, ale dostajemy za nie również więcej punktów doświadczenia. Możemy prosić MG o urozmaicenie gry i wprowadzenie czegoś, co może nam ten rozwój usprawnić, jednak z bliższej perspektywy nie zawsze jest to możliwe, a także nie zawsze możemy zapewnić sobie doświadczenie - nie dozwolone jest zdobywanie PRP na umór, dlatego też powstały pewne ograniczenia.
Co to PRP?
PRP - skrót od Poziomu Rozwoju Postaci. PRP jest wyznacznikiem w grze, określa on dokładniej siłę naszej postaci; oczywiście, im wyższy jest ów poziom, tym trudniejsi do pokonania się stajemy. Każdy z użytkowników startuje z UWAGA 5 Poziomem Rozwoju Postaci. Poziomów do osiągnięcia jest w sumie na start 100, o ile tego nie zmniejszymy. Aby przenieść się na kolejny poziom należy zdobyć 100% doświadczenia, w tym przypadku wyrażamy je jednak w liczbach bezprocentowych (w tym wypadku będzie to o wiele łatwiejsze), a samo doświadczenie można nabyć poprzez uczestniczenie w questach, minieventach, eventach oraz rzecz jasna - w walkach. Na samym starcie mamy trzy umiejętności, a to jakie to będą zależy wyłącznie od was, jednak pamiętajcie o tym, by nie były przesadzone. Co 5 poziomów możliwa jest do odblokowania kolejna umiejętność, ewentualnie możemy wzmocnić poprzednią i podbić jej poziom. PRP oraz stan konta doświadczenia zamieszczamy w profilowych polach.
Zdobywanie PRP
Sposoby by je zdobyć: Questy oraz minieventy - grupowe lub też nie, zawsze to wpadnie troche doświadczenia. Questy są chyba najdłuższą drogą do zdobycia go, jednak w miare opłacalną. Od trudności zadania (które MG musi ustalić zaraz na początku - łatwizna, normal, trudne, epickie) zależy to, ile będziemy z tego mieć. Questy oraz minieventy toczyć możemy raz na około tydzień.
Walki z NPC lub innymi graczami - w obu przypadkach najlepiej jest znaleźć sobie MG, który przeprowadzi całą walkę. Nie tylko walka skutkuje zdobyciem doświadczenia, ale także walka treningowa przeciwko innemu użytkownikowi, lub spłoszenie i oszczędzenie naszego rywala. Minimalnie za walkę można otrzymać 25% doświadczenia (4 walki = kolejny poziom) do maksymalnie dwóch poziomów. Walczyć z NPC lub innym graczem można raz na tydzień i tylko w jednej z czterech rozgrywek (nie można przeprowadzać czterech bitew na raz).
Treningi - Chyba najmniej wymagający sposób ze wszystkich podanych wyżej. By dostać akceptacje treningu niestety, ale trzeba się trochę napracować - jeden długi post. 25% lub 50% doświadczenia maksymalnie. Trenować można raz na około 4 dni.
Na start w Karcie Postaci otrzymujemy mini formularz dotyczący naszych statystyk; wygląda on dokładnie tak:
Przy okazji dostajemy 10 punktów do dowolnego rozdania. W tym momencie to my decydujemy, czy postać będzie defensywna czy ofensywna. ŻYCIE POZOSTAJE BEZ ZMIAN, nie możemy dodać punktów do niego. Jeżeli więc zdecydujemy, że postać ma być wyłącznie ofensywna, prezentuje się to w ten sposób: PRP: 5 Siła(Atak): 20 (+5 od rozdania) Siła Magiczna(Atak): 20 (+5 od rozdania) Odporność(obrona): 15 Odporność Magiczna(obrona): 15 Szybkość: 15 Życie: 100
Za każdy nowy poziom jednak dostajemy jedynie 5 punktów rozdania. Uwaga! By nie buforować jednej statystyki, nie wolno nam ładować maksymalnej liczby punktów przy nowej puli rozdania (np.jeżeli mamy zbuforowany za pierwszym razem zwykły atak i magiczny, możemy doładować go jedynie o dwa, albo o jeden jeżeli ładujemy w fizyczny imagiczny, a pozostałe trzy rozdajemy do innych statystyk). A więc ta sama postać mając 6 PRP wygląda tak: PRP: 6 Siła(Atak): 22 (+2 od rozdania) Siła Magiczna(Atak): 20 Odporność(obrona): 16 (+1 do rozdania) Odporność Magiczna(obrona): 16 (+1 do rozdania) Szybkość: 16 (+1 do rozdania) Życie: 100
Punkty Doświadczenia
A tak właśnie prezentuje się tablica z punktami, ile potrzeba do zakończenia danego poziomu:
5-10100 PD, które można zdobyć podczas 4 walk (każda warta 25% - 25PD na poziomie wyłącznie łatwym) 11-21200PD, które można zdobyć podczas 8 walk (każda warta 25% - 25PD na poziomie wyłącznie łatwym i normalnym) 22-32300PD, które można zdobyć podczas 12 walk (każda warta 25% - 25PD na poziomie wyłącznie łatwym i normalnym) 33-60400PD, które można zdobyć podczas 12 walk wartych 25PD na poziomie wyłącznie łatwym i normalnym lub podczas 4 walk wartych 100PD - 25% na poziomie trudnym. 61-80600PD, które można zdobyć podczas 24 walk wartych 25PD na poziomie wyłącznie łatwym i normalnym lub podczas 4 walk wartych 300PD - 50% na poziomie trudnym lub epickim. 81-1001000PD